火曜日, 6月 27, 2006

[和訳][soft][Installshield] Error 1603 の 文章を和訳してみた。

元々のリンク先
Error 1603: Fatal Error During Installation(英文)
http://consumer.installshield.com/kb.asp?id=Q111019
InstallShield - Consumer Central(英文)

へたれ訳。
これくらいわかったから、いいやみたいな。

Error 1603: Fatal Error During Installation

エラー 1603:インストール時の致命的な誤り

Problem

問題

When running an installation, you receive the following error message:

"Error 1603: Fatal Error During Installation"

Or you may get the following error:

"Error 1603: General Windows Installer engine error. Increase DiskSpace requirement in Setup.ini and try again."


インストール実行中、あなたは以下のエラーメッセージを受け取ります。

"エラー 1603:インストール時の致命的な誤り"

もしくは、以下のメッセージを受け取るかもしれません。
"エラー 1603:General Windows Installerエンジンのエラーです。ディスク容量を増加させ、(in setup.ini)もう一度実行してください"


Fix

Error 1603 is a generic machine-specific issue. One or more of the following fixes may resolve the error.


エラー 1603 は 一般的にマシン固有の問題です。一つもしくはそれ以上の以下に記載されたフィックスがエラーを決着させるかもしれません。

1. This error is known to occur on computers that do not have enough disk space for the installation. To increase your hard disk space, follow the instructions in How Do I Increase Hard Disk Space on My Computer?


1.このエラーはインストールのためのディスク容量が十分でないコンピュータで(偶然)発生することが知られています。あなたのハードディスク容量増加については、次の指示に従ってください。「マイコンピュータのハードディスク容量はどうやって増やすの?(英文)」

2. The Temp directory is not clean. To clean the Temp directory, follow the instructions in Clean the Temp Directory.


2.一時ファイルのフォルダがきれいではありません。一時ファイルフォルダをきれいにする方法については、次の指示に従ってください。「一時フォルダの掃除(英文)」

3. A certain file on the machine is locked. To fix this:
1. Close all applications running in the background.
2. Reboot your computer.
3. Run the installation again.


3.マシン上のなにかのファイルがロックされています。これをフィックスする方法は、
1.バックグラウンドで動いている全てのアプリケーションをクローズする。
2.コンピュータを再起動する。
3.インストールを再度実行する

4. If you are using Windows 95, 98, ME, 2000, or NT, the Windows Installer Service may not be properly installed on the machine. Update the system with the latest Windows Installer Service by following the instructions in How Do I Install the Windows Installer Engine on My Computer?


4.もし、あなたが Windows 95, 98, ME, 2000, もしくは NTを使用していたら、そのマシンには、Windows Installerサービスが適切にインストールされていないかもしれません。最新のWindows Installerサービスを次の方法でアップデートしてください。「私のコンピュータにWindows Installerエンジンをインストールするにはどうしたらいいの?(英文)」

5. On Windows NT, 2000, or XP, make sure you have administrative privileges. To confirm you have administrative privileges, follow the instructions in Acquire Administrative Privileges on Your Computer.


5.Windows NT, 2000, もしくは XPを使用している場合、あなたがadmin権限を持っているかよく確認してください。あなたがadmin権限を持っているか確認するには、次の指示に従ってください。「あなたのコンピュータでAdmin権限を手にいれる方法(英文)」

6. Use Microsoft’s Windows Installer Cleanup utility to remove traces of previous installations. This utility does not remove files installed by the installation, which may need to be removed manually. For more information, refer to Microsoft’s Knowledge Base article Description of the Windows Installer CleanUp Utility.


6.前回のインストールの痕跡を消去する、マイクロソフトの Windows Installer Cleanup ユーティリティを使用してください。このユーティリティは手動で削除する必要があるであろうインストール時のインストールされたファイルは削除しません。更なる情報は、マイクロソフトのナレッジベースの項目「Description of the Windows Installer CleanUp Utility(英文)」で言及しています。

※ 以下は気が向いた時、訳すかもしれない ※

Additional Information

Another reason your installation may not run is changes to your computer caused by recent updates. For example, updates to your operating system may cause installations created prior to the update to fail. You may want to uninstall any recent updates, install your application, and reinstall the update. WARNING: You should check with the software vendor who created the update to ensure no adverse affects will result from uninstalling the update.

Glossary Terms

administrative privileges, Temp directory

Does Your Issue Still Exist?

If after following these instructions your product failed to install, you'll need to contact your vendor. See the Who to Contact page for more information.

0 件のコメント: